Microsoft je napovedal izid nove igre iz serije Halo za naprave s sistemom Windows Phone 8. Prvič se bo zgodilo, da bodo igro iz uspešne znanstvenofantastične franšize izdali tudi za mobilne naprave.
Halo: Spartan Assault sta razvili 343 Industries – Microsoftova enota, zadolžena za franšizo Halo – in nizozemska družba Vanguard Games. Poleg mobilnikov s sistemom Windows Phone bo na voljo tudi za računalnike z operacijskim sistemom Windows 8.
Poteza sledi odločitvi Microsofta, da bodo nekatere igre in dodatke Halo pripravili samo za konzolo Xbox. Zaradi tega je prodaja Xboxa sicer narasla, a analitiki opozarjajo, da temu v primeru operacijskega sistema Windows Phone 8 verjetno ne bo tako.
"Ključna začetna prednost platforme Windows Phone je bila povezava s podporo Xbox Live, a Microsoft ni izkoristil znamke," je za britanski BBC povedal Jack Kent, analitik za mobilne medije pri raziskovalni družbi IHS Screen Digest. "Ker Microsoft ni pridobil dovolj velikega tržnega deleža, se tudi zunanji razvijalci niso odločili za sodelovanje, saj bi bili vložek večji kot dobiček. Halo je močna znamka in bo pritegnila nekaj navdušencev, ampak en sam naslov ne bo tisto, kar bo prepričalo večino uporabnikov," ocenjuje Kent.
Tretjeosebna streljačina za uvod v Halo 4
Halo: Spartan Assault je akcijska "streljačina", kjer igralec dogajanje opazuje iz ptičje perspektive, medtem ko so preostale igre iz serije prvoosebne. Zgodba je postavljena v čas med Halo 3 in Halo 4, igralec pa si lahko z napredovanjem skozi mobilno igro prisluži točke za izkušnje, embleme in drugo vsebino za svoj lik v Halo 4.
V ZDA bodo morali uporabniki za igro odšteti 6,99 dolarja (5,34 evra), dodatke in nadgradnje v sami igri pa bo Microsoft zaračunaval posebej.
Microsoftov mobilni izziv
Medtem ko ameriški tehnološki velikan obvladuje trg operacijskih sistemov za osebne računalnike, pa je njegov tržni delež na področju mobilnih sistemov precej manjši. Le 2 odstotka lani prodanih mobilnikov so poganjali Windowsi, in čeprav želi Microsoft to številko letos podvojiti, bo še vedno capljal daleč za vodilnima družbama Samsung in Apple.
V prihodnjih letih bo ta razlika Microsoft postavila pred težak izziv, saj se trg osebnih računalnikov krči, v ospredje pa prihajajo tablice in pametni mobilniki. "Microsoft je ugotovil, da je uspeh mobilne platforme odločilnega pomena za prihodnost podjetja. Letos tako pričakujemo bolj aktivno vlogo Microsofta in tesnejše sodelovanje s partnerskim proizvajalcem mobilnih telefonov Nokio," meni Ben Wood iz svetovalne družbe CCS Insight. "Neuspeh ni ena od možnosti in aplikacije bodo ključ do uspeha," je prepričan.