Prodaja glasbe upada tudi zaradi spletnih storitev, ki omogočajo brezplačno poslušanje glasbe. Čeprav tudi ogledi na YouTubu prinašajo denar avtoricam in avtorjem, so zneski pogosto nizki.
Za največjimi uspešnicami ne stojijo zgolj izvajalke in izvajalci, temveč tudi tisti in tiste, ki se preživljajo s tem, da pišejo za druge. Ti od ponudnikov spletnih storitev, kot so Spotify, Apple Music in YouTube, prejemajo nadomestila za oglede in predvajanja, vendar pa so prejeti zneski pogosto relativno nizki, sploh če upoštevamo količino predvajanj.
Milijoni ogledov ne pomenijo milijonov evrov
Kot poroča BBC, so prihodki v glasbi tako zaradi piratiziranja kot zaradi storitev, ki omogočajo pretakanje glasbe, vedno nižji. Psy, ki je pred tremi leti podiral rekorde s skladbo Gangnam Style, je na primer od vsake naložene skladbe dobil 14 odstotkov od prodajne cene, od pretočene pa 7,5 odstotka.
Za skladbo, ki je bila v enem mesecu pretočena 40-milijonkrat in naložena 3,6-milijonkrat, je takrat na primer dobil 47 tisoč evrov. Za skoraj milijardo ogledov na YouTubu je leta 2012 dobil 664 tisoč evrov, kar so si nato razdelili Psy, soavtor skladbe in menedžment.
Za dva milijona ogledov 36 evrov
Soavtorji in soavtorice uspešnic tako kljub milijonom ogledov in pretakanj zaslužijo relativno malo. Koliko avtorice in avtorji glasbe dobijo od predvajanj na YouTubu, sicer ni povsem znano, saj je med drugim odvisno tudi od tega, iz katere države prihajajo ogledi, je pa Guardian pred tremi leti na primer objavil podatek, da je Ellen Shipley, soavtorica skladbe Belinde Carlisle Heaven Is a Place On Earth, za 2,1 milijona ogledov na YouTubu prejela 36 evrov, za skladbo 'N Sync s 330 tisoč ogledi pa štiri evre. Nek drug avtor je za skladbo z devetimi milijoni ogledov dobil 75 evrov.
Nekoliko novejši je primer Kevina Kadisha, soavtorja skladbe All About That Bass, ki jo izvaja Meghan Trainor. Ta je za skladbo, ki je bila na spletu pretočena 178 milijonkrat, prejel 5.300 evrov.
YouTube razdeljuje prihodke od oglasov
Medtem ko storitve, kot so Spotify, Deezer in Apple Music, avtorjem in avtoricam plačujejo po številu predvajanj, YouTube plačuje po modelu, po katerem se ves denar, ki ga dobijo z oglasi, razdeli lastnicam in lastnikom avtorskih pravic, pri čemer so razmerja, ko smo videli, pogosto nejasna.