Neža Mrevlje

Sobota,
26. 10. 2013,
16.01

Osveženo pred

6 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

umetnost

Sobota, 26. 10. 2013, 16.01

6 let, 8 mesecev

Slovenska umetniška skupina BridA v galeriji Tate St Ives

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Slovenska umetniška skupina BridA je na povabilo galerije Tate St Ives v preteklih dneh v sekciji hub(a)tate vodila delavnico. Izkušnja? Veliko zanimanja, odzivov in novih idej.

Slovenska umetniška skupina, ki jo od leta 1996 sestavljajo Tom Kerševan, Sendi Mango in Jurij Pavlica, je na povabilo galerije Tate St Ives z njo sodelovala v sklopu štiriletnega projekta Circuit, ki se odvija v sodelovanju med različnimi partnerji. Med njimi so Tate Modern, Tate Britain, Tate Liverpool in Tate St Ives, Plus Tate network in drugi. Projekt pa je namenjen približevanju sodobne umetnosti mladim in spoznavanju različnih umetniških praks. V ospredju je zanimanje za interakcijo med umetniškim delom in občinstvom, kar pa je ravno eno od osrednjih področij, ki se jim skupina BridA skozi svoje umetniško ustvarjanje in raziskovanje posveča.

BridA skozi svoja dela problematizira vlogo ustvarjalnega posameznika in pomen avtorstva. Tega vprašanja so se v preteklih projektih lotevali na različne načine, enkrat so avtorstvo prepustili občinstvu in tako gledalca povabili v aktivno vlogo in mu omogočili (so)ustvarjanje, spet drugič je to vlogo prevzel računalniški program. Vsebina in nastanek umetniškega dela pa sta tako vstopila v kontekst znanosti in tehnologije. Prav ta vprašanja pa so umetniki odpirali tudi na dvodnevni delavnici v Tate St Ivesu, namenjeni udeležencem med 15 in 25 leti.

 

Z mladim občinstvom se kolektiv BridA ni srečeval prvič, saj so tudi v mednarodnem projektu Time for Nano, ki je bil namenjen seznanjanju mladih z vprašanji, povezanimi z nanotehnologijo, prav te nagovarjali kot ustvarjalce, s tem pa spodbujali tudi njihovo kritično misel do izpostavljene tematike.

Gledalci kot ustvarjalci V prvem delu delavnice v Tate St Ivesu so umetniki z obiskovalci ustvarjali sliko, ki je nastajala po zvočnih navodilih. Naslednji dan pa se je kolektiv BridA popolnoma prepustil obiskovalcem ter njim prepustil odločitev in odgovornost za ustvarjanje. Prisotni so namreč umetnikom narekovali, kako naj izvedejo sliko. Na ta način je skupina BridA izpostavila proces nastajanja umetniškega dela skozi dva različna zorna kota. "Delo so lahko analizirali obiskovalci, ki so se hkrati znašli v vlogi gledalcev in ustvarjalcev. Za nastanek umetniškega dela pa smo uporabili znanstvene metode pretvarjanja različnih vrst informacij. Te smo uporabili kot ključne elemente za nastanek dela," pojasnjujejo umetniki. Pri tem so uporabili različne algoritme, ki so jih v zadnjih letih razvijali v sklopu svojih preteklih projektov, Moduxa med njimi na primer.

Skozi tako zastavljeno delavnico so tako umetniki interaktivno razprli prostor ustvarjanja, razkrili proces ustvarjanja, gledalcem pa so omogočili neposreden vstop v nastajanje umetniškega dela. Omogočili so interakcijo med umetniškim delom in občinstvom, kot tudi med občinstvom in umetniki, v tem pa dopustili, da se te vloge premeščajo. Na tak način se je vzpostavil živ in inovativen dialog med gledalcem in umetniškim delom, kar pa je bilo eno od izhodišč v galeriji Tate St Ives zastavljenega progama, v katerega so k sodelovanju povabili umetniško skupino.