Torek, 12. 2. 2013, 14.27
5 let, 12 mesecev
V Lutkovnem gledališču Ljubljana premiera Bezgove pravljice
Po besedah Eve Kraševec, ki je za lutkovno uprizoritev prilagodila Andersenovo predlogo Bezgove mamke, gre za pravljico o spominu in pripoved o tem, kako iz zgodbe nastane pravljica. Premiero v lutkovnem gledališču napovedujejo za četrtek, 14., in petek, 15. februarja.
Kot je Kraševčeva, ki je tudi dramaturginja predstave, povedala na novinarski konferenci, ima bezgova vila v nordijski kulturi in mitologiji zelo pomembno vlogo, saj predstavlja zdravilne lastnosti rastline. Bezgova vila ali bezgova mamka, kot jo poznajo na Danskem, pa sama pravi, da jo lahko kličemo tudi spomin, so zapisali v gledališču.
Andersenova pravljica ponazarja paradigmo in princip, po kateri delujeta kolektivni spomin in prenašanje preprostih, a bistvenih informacij iz roda v rod. V Bezgovi mamki avtor jasno izriše potek nastanka pravljice, ki vznikne iz resničnega in se nato preoblikuje, dobi magične elemente ter s tem simbolno vrednost za neko družbo, so še zapisali.
Priredba Kraševčeve pripoveduje o prehlajenem dečku, ki mu dedek in babica ob skodelici bezgovega čaja povesta zdravilno pravljico o vili, ki živi v bezgovem grmu. Dečka bezgova mamka popelje na fantazijsko potovanje, na katerem mu predstavi pomen poguma in zaupanja za vstop v resnični svet.
Dramaturginja je ob tem poudarila, da se predstava ukvarja tudi s pomenom domišljije in pozitivnih misli za zdravljenje. Po njenih besedah poskuša predstava na nek način gledalcem v sodobnem svetu "podariti" pradavne modrosti.
Yulia Roschina, ki se je z režijo lutkovne predstave tokrat prvič preizkusila v profesionalni produkciji, je poudarila, da so se morali na vajah ukvarjati z vsemi podrobnostmi, saj bi lahko že najmanjša nedoslednost vplivala na celotno predstavo.
V veliko pomoč ji je bila ruska likovna ustvarjalka Ana Viktorova, ki je zasnovala likovno podobo, scenografijo in kostumografijo.
Po režiserkinih besedah ima v predstavi, v kateri nastopajo Maja Kunšič, Iztok Valič in Sonja Kononenko, pomembno vlogo tudi glasba, ki jo je zasnoval Nino de Gleria.
Predstava je primerna za otroke od 4. leta starosti, pa tudi za starejše generacije, saj vsebuje brezčasne elemente, je dodala.