Nedelja,
31. 3. 2013,
20.54

Osveženo pred

7 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

sony

Nedelja, 31. 3. 2013, 20.54

7 let, 2 meseca

S čim se bomo igrali na novem PlayStationu?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Ob nedavnem Sonyjevem razkritju, da četrta inkarnacija njihove igralne postaje prihaja še letos, so obelodanili tudi prvi seznam prihajajočih iger. Nekatere so videti prav obetavne...

Knack

Prisrčna arkada vas bo postavila v čeveljce čarobnega robotka, kateri mora ubraniti človeštvo pred invazijo zle goblinske vojske, ki si želi podjarmiti svet. Ker mali Knack razpolaga s starodavnimi mističnimi silami, se lahko transformira v velikansko pošast ali postane neviden in se tako na ustrezen način spoprime z vsako oviro, ki mu prekriža pot. Riskankasta avantura, ki močno spominja na Pixarjeve stvaritve bo mešala spretnostne in miselne sekvence, predvsem zanimiva pa je videti mehanika igre.

Killzone: Shadow Fall

Stara znanka Sonyjevih igralnih konzol. V četrti inkarnaciji (če izvzamemo odvrtek za PSP) bomo rodni planet ponovno branili pred strašnimi nezemeljskimi kreaturami Helghasti, ki bodo pri svoji invaziji stavili predvsem na tehnologijo nevidnosti in prikritosti, s katero se bodo skušali infiltrirati v naše čete. Z igralnega stališča odkrivanja tople vode ne gre pričakovati, bomo pa bojda lahko cedili sline nad spektakularnimi grafičnimi učinki in oko orošajočimi podobami neskončne futuristične metropole.

Watch Dogs

Ubisoftov peskovniški tehnološki triler je bil potrjen kot eden izmed naslovov, ki bodo spremili konzolo ob njeni splovitvi. Gre za igro, ki ideje črpa predvsem pri GTAju, inFamousu in Prototypeu, začini pa jih še z nekaj inovativnimi svojimi. V vlogi vohuna se boste podali na temačne ulice distopične prihodnosti, vaša edina supermoč pa bo internet, ki ga boste izrabljali v hekerske namene. Vse seveda zapakirano v lepo grafično podobo z naprednim fizikalnim motorjem. Torej Blade Runner pomešan z Deus Exom in GTAjem. Obeti so veliki.

Destiny

Nov projekt iz kovačije Bungie, avtorjev čislane serije Halo, ki je širom sveta osvojila milijone src strelskih navdušencev. Po doslej znanih podatkih naj bi šlo za novo vesoljsko prvoosebno strelsko opero, ki daje velik poudarek na kooperativno večigralstvo. V vlogi varuha skorajda izumrlega človeštva, se bomo znašli v opustošenem svetu krepko oddaljene prihodnosti. Na svoji misiji se bomo srečali s težkimi odločitvami, ki bodo krojile našo nadaljnjo usodo, priča pa bomo tudi raznoliki pokrajini, saj kanimo obiskati številne planete našega osončja. Ker gre za moderen večigralski pristop bomo na vsakem koraku srečavali tudi druge žive igralce, s katerimi bomo lahko skupinsko pijančevali ali se udinjali v težkih bitkah. Izbira bo vaša.

DriveClub

Gran Turismo bo dobil konkurenco. Po besedah manj znanih programerjev Evolution Studios (serija Motorstorm), gre za igro, ki so si jo vedno želeli ustvariti, a jim je zaradi tehničnih omejitev obstoječe strojne opreme nikakor ni uspelo…do sedaj. PlayStation 4 naj bi jim namreč končno dopuščal prestaviti ideje iz papirja na zaslon v obliki, ki so si jo zamislili. V teoriji gre za precej podobno reč kot sta komercialno uspešna izdelka Forza Motorsport in že omenjeni Gran Turismo, ki stavita na ravno pravšnjo mešanico arkadnosti in simulacije ter ostro in barvno nasičeno sliko z avtomobili oblikovanimi do zadnje potankosti. Kar naj bi DriveClub povzpelo nad obe uveljavljeni "dirkačini" je družabni aspekt. Cilj namreč ne bo enolično zmagovanje in brezosebno napredovanje iz dirke v dirko, temveč oblikovanje dirkaških klubov s somišljeniki in zastavljanje izzivov svojim internetnim in pravim kolegom. Spremljanje dogajanja v skupnosti in komuniciranje z rivali bo možno tudi preko telefonov, tablic in osebnih računal.

Assassin's Creed IV: Black Flag

Kot ste verjetno že razbrali iz naslova bo imel naslednik v dolgometražnem nizu Assassin's Creed piratsko tematiko. Znašli se bomo v čevljih Edwarda Kenwayja, očeta polovičnega Indijanca Haythama, s katerim smo v prejšnjem delu prečesavali ameriška mesta 18. stoletja. Ker je Edward pravi morski volk, bo igra gradila okoli elementa, ki so ga pri Ubisoftu predstavili v trojki – ladijskem bojevanju. Vojskovali se bomo tako z lopovskimi gusarji, kot z večnimi templjarji, igra pa vrača tudi k svojim koreninam, saj bo manj poudarka na zgodovinskih dogodkih in več na skrivanju v sencah, vohunjenju in atentatih iz zasede.

inFamous: Second Son

Današnji kaotični svet bi marsikdaj potreboval superheroja, da bi ga odrešil tegob in nepravičnosti s katerimi se srečujemo na vsakem koraku. Ker ga žal ni od nikoder, se vedno bolj radi potapljamo v oddaljene virtualne svetove, koder lahkotno obračunamo z vsemi težavami, ki nas pestijo v realnosti. Povemo dve sočni in prilepimo zaušnico izkoriščevalskemu šefu, elektrificiramo soseda, ki odmetava odpatke na naš balkon ali v večna lovišča pošljemo koruptivnega politika, ki uživa v teroriziranju in stradanju lastnega naroda. Nekaj podobnega nam bo omogočal najnovejši inFamous, sicer po vrsti že tretji. Kot običajni državljan se v zarot polnem svetu, kjer je vsesplošna varnost terjala ceno svobode, nekega dne prebudimo z nadnaravnimi sposobnostmi in na nas je, da obračunamo z zatiralci, ki s policijskim nadzorom dušijo naš planet. Na divjem toboganu se bomo ubadali z moralnimi dilemami, nadmočnimi sovragi, predvsem pa z veliko pokanja in bliskanja.

The Witness

Izpod prstov Jonathana Blowa, stvaritelja ene najbolj presunljivih iger zadnjih let, Braida, prihaja nov potencialni dragulj. Pisan in barvno nasičen odprt svet, ki ga bomo tokrat občudovali iz prve osebe, bo poln skrivnosti in miselnih zagonetk različnih težavnosti s katerimi se bomo spopadli v poljubnem vrstnem redu, ob njihovi razrešitvi pa naj bi vsakič znova občutili posebno zadoščenje.

Cyberpunk 2077

Kiberpankovska FRPjka, ki nastaja v pisarnah poljskega studia CD Projekt RED si je ime izposodila pri namizni igri iz leta 1988. O igri zaenkrat ni bilo povedanega veliko, saj tako njen izgled kot sistem igranja ostajata neznanka, če gre sklepati po skopem napovedniku pa bodo veliko vlogo igrali kiborgi. Kaj podobnega Deus Exu torej? Lahko samo upamo.

Carmageddon: Reincarnation

Max Damage se vrača! Razčesnjene betice, tone raztrganih črev, obglavljeni pingvini, speštane babice in še več, tokrat v visoki ločljivosti! Kdor je svoje najstniške dni preživljal v 90ih letih prejšnjega stoletja, se najbrž še dobro spomni revolucije, ki jo je prinesel prvi Carmageddon. Šlo je za dirkalno igro v odprtih arenah, katere cilj je bil zbrati čim več točk z nasilnim odstranjevanjem nasprotnikov in zbijanje pešcev na karseda spektakularen način. Kljub temu, da so avtorji poudarjali, da igra zgolj parodično odraža stanje današnjega kapitalističnega sveta, ki reklamira preživetje najmočnejšega, si je zaradi brezkompromisno krute narave, ki naj bi po mnenju "strokovnjakov" sprožala nevarne občutke v odraščajoči mladeži, v nekaterih državah prislužila umik iz prodaje. V Sloveniji k sreči ne. Prvemu delu je sledilo še nekaj nadaljevanj, ki pa so kmalu utonili v pozabo. Bržkone tudi zaradi tega, ker so človeške tarče nadomestili z zelenokrvnimi zombiji. Čeprav se igre mnogi spominjajo izključno po vožnji čez mlake krvi in odstranjevanju raztreščenih možganov z vetrobranskega stekla, je vsebovala še mnogo več. Za tisti čas je imela precej napredno fiziko, ki se je kazala v realističnem krivljenju pločevine, prav tako pa so se prav s Carmageddonom pričeli prvi zametki odprtih svetov, kakršne srečujemo v današnjih klasikah kot so Grand Theft Auto, Sleeping Dogs in Just Cause. Upajmo, da bo nova inkarnacija gradila na tem. In da ne bo notri zombijev.

Thief

Obujanje starejših franšiz je te dni nadvse popularno. Tako kot glasba, filmi in moda, so tudi igre deležne reanimacije. V posodobljeni in prikrojeni obliki, seveda. Ne glede na to, ali je to posledica pomanjkanja izvirnih idej, ali zgolj nostalgija do nekih drugih, lepših časov, ko sta se cedila med in mleko, igričarji včerajšnjika takšne ideje navadno pozdravljamo. Sploh če gre za igro, ki je nekoč postavljala smernice prihodnosti in si drznila odstopati od ustaljenih tirnic. Ena takšnih je bila Thief. In sedaj namerava vstati od mrtvih. Gre za očeta iger, ki izpostavljajo skrivanje in tiho smukanje po okoliških sencah pred akcijo na prvo žogo (Metal Gear Solid, Assassin's Creed, Deus Ex, Dishonored) in v tej nameri namerava nadaljevati tudi najnovejši del. Dogajanje bo tokrat postavljeno v urbano, odprto okolje, osrednji protagonist pa bo stari znanec tat Garrett, ki bo v temnih nočeh ponovno stikal po zakladnicah someščanov.

Revolucije ne gre pričakovati Čeprav bo PlayStation 4 napram svojemu predhodniku precej močnejši stroj, pa po mnenju strokovnjakov ne gre pričakovati takšnega preskoka, kot smo mu bili priča pri prehodu iz "dvojke" na "trojko". Sploh v grafičnem smislu. Seveda, igre bodo še lepše, vsebovale bodo bolj realistično fiziko, detajli bodo še podrobnejši, ampak prosto oko bo le težko zaznalo vse naprednosti in novitete. Ampak bolj kot na izostrenih poligonih, bo pri novem PlayStationu poudarek na drugih sferah, kot je večja povezanost v internetno skupnost in družabna omrežja ter v domači ekosistem računalnika, tablice in telefona.

Kar se iger tiče, pa velja omeniti še eno nevšečnost in sicer, da PS4 ne bo kompatibilen s ploščki sedanje generacije. Ampak preden začnete besneti po njihovem forumu in jim pisati grozilna pisma, še malo počakajte, saj je izid konzole še krepko oddaljen, tako da se lahko še marsikaj spremeni, v skrajnem primeru pa bo na voljo manj elegantna rešitev "streamanja" starejših vsebin preko oblačnega servisa Gaikai.