Rabuza

Sreda,
10. 5. 2017,
13.56

Osveženo pred

7 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4,73

Natisni članek

Natisni članek

Kickstarter Mordhau Marko Grgurevič

Sreda, 10. 5. 2017, 13.56

7 let, 2 meseca

Intervju: Marko Grgurovič

Tri leta delali zastonj, nato v 20 urah zaslužili 80 tisoč dolarjev

Rabuza

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4,73
Marko Grgurevič | Foto Facebook

Foto: Facebook

"Vse skupaj se je začelo kot hobi. Ko sem videl, da bi bilo lahko nekaj iz tega, sem si rekel, da bi bilo treba tvegati in vložiti toliko časa, da pridemo do konca," o začetkih, še preden je razmišljal o kampanji na Kickstarterju, razlaga Marko Grgurovič, ki je z računalniško videoigro na Kickstarterju zbral 300 tisoč dolarjev.


Ime Marko Grgurovič v javnosti ni preveč znano, je pa veliko bolj prepoznavno med ljubitelji strateških in bojevniških računalniških iger. Grgurovič, kmalu doktorand Fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije, je s svojo ekipo slovenski rekorder leta 2017.

Za uspeh na platformi za množično financiranje Kickstarter je v le 20 urah zbral zastavljenih 80 tisoč dolarjev (73 tisoč evrov), ob koncu kampanje pa se je številka ustavila pri nekaj manj kot 300 tisoč dolarjih (276 tisoč evrov).

Ob Grguroviču za razvojem stoji še devet oseb, vse iz tujine (eden od njih je Slovenec, ki trenutno živi na Danskem). Podobno kot še pri enem uspešnem slovenskem projektu Goat Mug so tudi njim "ponagajali" Kitajci, ki so ukradli video njihove igre, a so hkrati poskrbeli za nenačrtovano in zastonj reklamo.

"Objavili so video naše igre, kot da je to njihova igra, in pod posnetek dali povezavo do svoje igre. Pozabili so, da je v videu naš vodni žig z naslovom naše spletne strani, tako da so nam naredili brezplačno reklamo," o neljubem dogodku s srečnim koncem pravi Grgurovič.


Od kod ideja za računalniško igro?

Ideja za igro izhaja iz Chivalryja. Več igralcev se nas je enkrat pogovarjalo, kaj če bi naredili nekaj podobnega, ker so se razvijalci te igre umaknili. Ljudem smo želeli ponuditi nekaj, kar si želijo. Idejo smo izpilili, dodali nove tehnike bojevanja, pogledali, kakšne igre so že na trgu in kaj lahko dodamo novega.

Mordhau je računalniška videoigra, postavljena v srednjeveški čas, ki jo lahko igra do 64 igralcev. | Foto: Facebook Mordhau je računalniška videoigra, postavljena v srednjeveški čas, ki jo lahko igra do 64 igralcev. Foto: Facebook Koliko dela je bilo, še preden ste se odločili za odhod na Kickstarter?

Vse skupaj tri leta. Prvo leto in pol sva bila v ekipi samo dva. Takrat sva delala prototip igre, za katero sva mislila, da jo bova kasneje tudi predstavila. Grafična podoba ni bila dovolj dobra, zato sva vse skupaj vrgla v smeti in začela znova, z drugo tehnologijo. Po enem letu sva imela narejenega že več kot prej, ob tem pa sva privabila več razvijalcev, ker so v igri videli potencial.

Koliko lastnih sredstev ste v projekt vložili še pred začetkom kampanje na Kickstarterju?

Največji vložek je bil ustanovitev podjetja, ki je bila vredna 7.500 evrov. To sem tvegal. Tri leta smo vsi delali povsem brezplačno.


Lani najuspešnejši projekt na Kickstarterju ne obstaja več 


Kaj se vam je, ob razvijanju igre, zdelo najpomembneje pred odhodom na Kickstarter?

Razvijanje naše skupnosti morebitnih igralcev. Z objavami na forumih, kratki posnetki GIF iz igre in predvsem redna komunikacija s privrženci. Poskušali imeti osebni pristop, da se ne skrivamo za korporacijo, ampak da imamo obraz.

Koliko je znašal najvišji vložek podpornika na Kickstarterju za vaš projekt?

En dan pred koncem kampanje nas je nekdo z Nove Zelandije podprl z deset tisoč dolarji. Za tak vložek bo v igri nekje na zemljevidu, po katerem lahko hodiš, dobil svojo doprsno podobo.

Marko Grgurevič | Foto: Marko Rabuza Foto: Marko Rabuza Še preden ste šli na Kickstarter, ste se pogovarjali z založniki računalniških iger. Je bilo njihovo zanimanje po uspehu na Kicktarterju večje?

Seveda. Zelo veliko ljudi nas je kontaktiralo po uspehu na Kickstarterju. Verjetno so se pred tem bali, da stvar ne bo uspešna. Po kampanji so se začeli zanimati tudi veliki distributerji, ki so nam ponujali tudi po 300 tisoč evrov, vendar nas za zdaj to ne zanima.

Kako najti razmerje med izobraževanjem in razvijanjem svoje igre?

Vse skupaj se je začelo kot hobi. Ko sem videl, da bi bilo lahko nekaj iz tega, sem si rekel, da bi bilo treba tvegati in vložiti toliko časa, da pridemo do konca. Na srečo nam je uspelo.

Od dneva do dneva se je razlikovalo, koliko ur sem posvetil razvijanju igre. Nekatere dneve sem bil za računalnikom od jutra, pa dokler nisem šel spat. Vse skupaj je na dan več dela kot v običajnih službah.


Kitajski Bill Gates svetu napoveduje desetletje trpljenja 


Platforma za množično financiranje Kickstarter za lansiranje računalniških iger ni običajna pot. Zakaj ste se odločili zanjo?

To je bila edina pot, kjer ne bi izgubili določenih odstotkov lastništva v podjetju. Če kampanja ne bi uspela, bi bili pripravljeni na sodelovanje z založnikom ali investitorjem. S kampanjo na Kickstarterju nismo mogli veliko izgubiti. Rekli smo si, če nam uspe, super, sicer pa bomo iskali drugačne poti.

Naš cilj je bil narediti igro, ki smo si jo želeli tudi sami igrati, in ob tem ostati povsem samostojni.

Marca je predvideno lansiranje igre. Kaj vas čaka po tem?

Prodaja se ne konča, ko igra izide. Kupcem želimo pokazati, da bomo še naprej izpopolnjevali igro. Denar od prodaje bomo še naprej investirali v igro.

Marko Grgurevič | Foto: Osebni arhiv Foto: Osebni arhiv Kako velika je ekipa?

Celotna ekipa šteje deset ljudi. Ob meni je v ekipi še en Slovenec, ki trenutno živi na Danskem, preostali pa so tujci.

Ste se pred prijavo projekta na Kickstarterju kdaj ujeli v razmišljanje, kaj pa, če nam ne uspe?

Do tistega trenutka, ko sem pritisnil tipko, da bo projekt viden na Kickstarterju, ni bilo strahu, saj smo imeli bazo morebitnih podpornikov na forumih. Do takrat sem bil povsem prepričan, da nam bo uspelo. Ko pa sem moral pritisniti tipko, so se mi po glavi podile različne misli, spraševal sem se, kaj če sem kaj storil narobe.

Kako je razvito področje razvijanja računalniških iger v Sloveniji?

Slovenija ni znana po tem. Vendar pred leti tudi Poljska ni bila, zdaj pa je tam nekaj velikih podjetij, ki se ukvarjajo s tem. Težje je najti domači kader.

Kaj pomeni ime igre – mordhau?

To je tehnika iz nemške šole mečevanja. Bistvo je, da obrneš meč in ga primeš za rezilo in na primer z ročajem po glavi udariš nasprotnika. Zakaj bi to naredil? Če je nasprotnik v oklepu, mu z rezilom nič ne moreš, ročaj pa je zelo obtežen in ima ob udarcu učinek kladiva.

Okoli imena smo se zelo dolgo vrteli. Nismo točno vedeli, kako bi igro poimenovali. Vsi so nam odsvetovali to ime, vendar smo se prav zaradi posebnosti in nenavadnosti odločili zanj.

Kaj delaš v igri Mordhau?

Mordhau je računalniška videoigra, postavljena v srednjeveški čas, ki jo lahko igra do 64 igralcev. Na natančno izrisanih pokrajinah so mogoči tako dvoboji z meči kot veliki odprti spopadi med pehotami in konjenicami, vsak igralec pa si seveda najprej ustvari bojevnika po svojem okusu.