Branka Grbin

Ponedeljek,
7. 8. 2017,
16.43

Osveženo pred

7 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1,20

Natisni članek

Natisni članek

obleke kostumografinja Ena žlahtna štorija Nataša Lapornik Planet TV

Ponedeljek, 7. 8. 2017, 16.43

7 let, 2 meseca

Kostumografinja razkriva, kako izbira oblačila likov v Eni žlahtni štoriji

Branka Grbin

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1,20
Ena žlahtna štorija, Nataša Lapornik | Foto Jan Lukanović

Foto: Jan Lukanović

Ste se kdaj vprašali, kdo oblači igralce Ene žlahtne štorije in oblikuje modni slog njihovih likov? Za vse oprave je "kriva" Nataša Lapornik in njena ekipa, ki skrbijo za dodelan stil in premišljeno izbrano garderobo za vsakega igralca posebej.

Garderoba oblačil priljubljene serije Ena žlahtna štorija bi bila po velikosti lahko sanjska garderoba marsikatere ženske, a ker med liki ni modnih navdušencev, v njej ne boste našli veliko trendov in kosov po zadnjih modnih smernicah. V njej so zbrani kosi za povsem vsakdanje ljudi, ki hodijo v službo in - delajo v vinogradu.

"Vsak ima svoj karakter in oblačila morajo biti temu karakterju primerna. Če bi imeli lik, ki bi bila nekakšna modna privrženka, bi seveda sledila trendom, tako pa bolj gledamo na to, kaj počnejo v vsakdanjem življenju, delajo v vinogradu ..." nam razloži Nataša Lapornik, ki izbira kose in ustvarja modni slog likov.

V ozadju mood board, na katerem zbirajo fotografije vseh oprav. | Foto: Jan Lukanović V ozadju mood board, na katerem zbirajo fotografije vseh oprav. Foto: Jan Lukanović

Garderoba je bogata z oblačili ... | Foto: Jan Lukanović Garderoba je bogata z oblačili ... Foto: Jan Lukanović

Glavno besedo imata kostumografinja in režiser

Pri oblikovanju stila novega lika tesno sodeluje z režiserjem in kreativnim producentom, največ dela pa je seveda na začetku sezone, ko se začnejo prvi pogovori o tem, kako naj bi bil videti nov lik. "Pripraviti moramo mood boarde, se dogovarjati z režiserjem in kreativnim producentom, potem so na vrsti pomerjanja, da izdelamo kapsulo garderobe, ko pa dobimo načrte za snemalne dni, moramo določiti, kako jih bomo odločili za posamezni dan."

Režiser ima svojo vizijo, ki jo skuša Nataša prenesti na obleke. Seveda ima tudi sama svoje ideje, ko prebere scenarij, zato najprej sledijo sestanki in natančni pogovori o tem, kako bodo razvili najboljši stil. Nato ga predstavijo igralcu in poslušajo, kaj ima o stilu svojega lika povedati on ali ona: "Se pogovorimo in seveda imajo tudi oni svoje ideje, kako so si predstavljali svoj lik. Potem nekako pridemo skupaj. Večino časa nimajo kaj oporekati (smeh). Upoštevamo tudi njihova mnenja in jih vključimo v vizijo."

Vsak igralec dobi svojo garderobno kapsulo ... | Foto: Jan Lukanović Vsak igralec dobi svojo garderobno kapsulo ... Foto: Jan Lukanović

... ki jo Nataša pripravi v sodelovanju z režiserjem. | Foto: Jan Lukanović ... ki jo Nataša pripravi v sodelovanju z režiserjem. Foto: Jan Lukanović

Vsak igralec dobi garderobno kapsulo

Zasebna oblačila igralcev ne pridejo v poštev, razlaga Nataša, zbirko sestavlja ves čas, navdih pa dobiva vsepovsod. Oblačila so nakupljena v trgovinah iz druge roke, naročajo se preko spleta, če pa sama vidi kaj primernega denimo na dopustu, ga seveda kupi. Nataša pravi, da ima že sama dobro zalogo oblek za igralce, saj jih zbira že leta in leta.

Oblačila so že predhodno prikrojena vsakemu igralcu posebej, na setu ni nič prepuščeno naključju, razlaga. Vsakemu namreč dodelijo lastno garderobno kapsulo, tako imenovan izbor oblačil, iz katerega sproti oblikujejo kombinacije tako, kot to počnemo v vsakdanjem življenju.

Kaj o svojih opravah pravijo Vesna Pernarčič (Anica), Medea Novak (Maja) in Maja Blagovič (Marija):

Igralci imajo seveda pravico sproti izraziti svoje mnenje o kosih, ki jih nosijo: če jim nekaj ni všeč, kostumografinja to upošteva. "Mislim, da je zelo pomembno, da se igralec počuti udobno v svojih oblekah, zato imamo veliko prostora za manevre in da najdemo skupno točko, da bo obleka ustrezala njihovemu stilu in da se bodo v njej počutili dobro."

Z modnimi dodatki, natančneje nakitom, so malce omejeni, a za to je kriv zvočni efekt. Nakit lahko namreč žvenketa, kar povzroča težave z zvokom, zato se mu kostumografinja izogiba.

Z Natašo po garderobi Ene žlahtne štorije:

Mood board | Foto: Jan Lukanović Mood board Foto: Jan Lukanović

Nakit igralcev oziroma njihovih likov | Foto: Jan Lukanović Nakit igralcev oziroma njihovih likov Foto: Jan Lukanović

Zbirka oblačil za vsakega igralca posebej | Foto: Jan Lukanović Zbirka oblačil za vsakega igralca posebej Foto: Jan Lukanović

Kiksi jim ne uidejo

Čeprav so vse oprave in kombinacije premišljene do najmanjše podrobnosti, pa se tudi Nataši in ekipi kdaj pa kdaj zgodi kakšen kiks. Ko denimo šele na ekranu, ko je serija že posneta, vidijo, da se srajca igralca preveč zlije s steno za njim.  "Potem veš, da te napake ne boš več ponovil," pove v smehu pove in doda, da se na takšnih kiksih največ naučijo.

A glede na to, da je nekoč morala v enem tednu sestaviti več kot 150 oprav, se ji takšne napake seveda oprostijo.

Save