Ponedeljek,
29. 2. 2016,
6.12

Osveženo pred

7 let, 2 meseca

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0

Natisni članek

Natisni članek

Oskarji Povratnik V žarišču rasizem Leonardo DiCaprio

Ponedeljek, 29. 2. 2016, 6.12

7 let, 2 meseca

Na Oskarjih slavila drama o zlorabah v Katoliški cerkvi, prvi kipec za DiCapria

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0

Letošnja podelitev zlatih kipcev je minila v znamenju velikih tem. Največ kipcev, šest, je domov odnesel Pobesneli Max, za najboljši film je bila razglašena biografska drama v Žarišču.

V Los Angelesu je potekala 88. podelitev oskarjev. Veliki zmagovalec večera je postal film V žarišču. Po resničnih dogodkih posnet dramatičen triler Toma McCarthyja, ki prikazuje odkrivanje množičnih spolnih zlorab otrok v Katoliški cerkvi z vidika novinarjev časnika The Bostone Globe, ki so zgodbo razkrili javnosti in bili za to nagrajeni s Pulitzerjevo nagrado, je ob najpomembnejšem oskarju domov odnesla še kipec za najboljši izvirni scenarij.

Epska pustolovščina mehiškega režiserja Alejandra Gonzáleza Iñárrituja Povratnik je prejela tri oskarje – za najboljšega režiserja, najboljšega glavnega igralca in najboljšo fotografijo. Leonardo DiCaprio je tako po petih neuspešnih nominacijah vendarle prejel svojega prvega oskarja, medtem ko sta njegova sodelavca slavila že na prejšnjih podelitvah.

Iñárritu je lani oskarja prejel za režijo Birdmana in postal šele tretji režiser v zgodovini, ki mu je to uspelo dvakrat zapored, direktor fotografije Emmanuel Lubezki pa je pisal zgodovino s tem, ko je prejel že svojega tretjega zaporednega oskarja (lani ga je dobil za Birdmana, predlani pa za Gravitacijo).

Stallonu z vlogo Rockyja vendarle ni uspelo osvojiti oskarja

V drugih igralskih kategorijah prav tako ni bilo večjih presenečenj: favoritka Brie Larson je bila za vlogo v drami Lenny Abrahamson, Soba razglašena za najboljšo glavno igralko, v stranskih igralskih kategorijah sta slavila Švedinja Alicia Vikander (za vlogo v drami Dansko dekle) in Mark Rylance (za vlogo v Spielbergovemu Mostu vohunov).

Stavnice so v moški stranski kategoriji sicer nekoliko več možnosti pripisovale Silvestru Stallonu za vlogo v filmu Creed: Rojstvo legende, vendar se je moral ta na koncu zadovoljiti z nominacijo. Stallone je bil za to vlogo nominiran že pred 40 leti, ko je svet prvič spoznal Rockyja Balboo.

Teme večera: rasizem, spolne zlorabe in finančna kriza

Prireditev, ki jo je povezoval komik Chris Rock, se je že začela v znamenju velikih tem. Po gostiteljevem uvodu, ki se je zaradi obtožb, da akademija diskriminira manjšine in temnopolte, v celoti vrtel okoli rasizma, so podelili nagradi za scenaristične dosežke.

Kot rečeno, si je oskarja za najboljši izvirni scenarij prislužila biografska drama V žarišču, oskarja za prirejeni scenarij pa satira Velika poteza, v kateri so avtorji na humoren način obravnavali vzroke za začetek globalne finančne krize.

Scenarista prvega filma sta ob prejetju kipcev dejala, da moramo poskrbeti, da do zlorab otrok ne bo več prihajalo, scenarista drugega filma pa sta občinstvo opozorila, da je Bernie Sanders edini kandidat za ameriškega predsednika, ki nima finančne podpore Wall Streeta.

Besnenje Pobesnelega Maxa, Ex Machina porazila Vojno zvezd

Sledila je serija tehničnih oskarjev za Pobesnelega Maxa: Cesto besa. Millerjeva akcijska ekstravaganca je na koncu prejela kar šest oskarjev (montaža, scenografija, kostumografija, maska in pričeska, montaža zvoka in mešanje zvoka) in tako postala absolutni zmagovalec podelitve, ni pa ji uspelo poseči po najpomembnejših kipcih.

Prvo presenečenje smo dočakali šele v poldrugi uri podelitve, ko je kipec za najboljše učinke namesto favorizirane najnovejše Vojne zvezd prejela Ex Machina.

Tujejezičnega oskarja prejeli naši vzhodni sosedi, Sam Smith je svojega posvetil LGBT-skupnosti

V drugih kategorijah so bili zmagovalci pričakovani. Akademija je končno popravila krivico in z oskarjem nagradila skladateljskega mojstra Ennia Morriconeja. Ta se je za to nagrado neuspešno potegoval že petkrat, kipec si je pa zaslužil za izvirno glasbo Tarantinovih Podlih osem.

Za najboljši celovečerni dokumentarec je bila razglašena Amy, za najboljši animirani celovečerec Pixarjev Vrvež v moji glavi, oskar za tujejezični film pa je odšel na Madžarsko za pretresljivo dramo o holokavstu. Savlov sin se je sicer novembra na Liffu potegoval tudi za vodomca.

Writing's On The Wall, pesem iz lanske bondiade Spectre, ki sta jo ustvarila Jimmy Napes in Sam Smith, je bila razglašena za najboljšo filmsko skladbo leta. Sam Smith je ob prejetju svojega oskarja dejal: "Nekje sem prebral, da ni oskarja dobil še noben odkrito istospolno usmerjeni ustvarjalec. Če je to res ali pa ne, bi rad to nagrado posvetil LGTB-skupnosti."

Marsovec in Brooklyn sta edina filma, ki sta bila nominirana v glavni kategoriji in nista prejela nobenega oskarja.

Seznam nagrajencev:

Najboljši film: V žarišču

Najboljša režija: Alejandro González Iñárritu (Povratnik)

Najboljša igralka v glavni vlogi: Brie Larson (Soba)

Najboljši igralec v glavni vlogi: Leonardo DiCaprio (Povratnik)

Najboljša igralka v stranski vlogi: Alicia Vikander (Dansko dekle)

Najboljši igralec v stranski vlogi: Mark Rylance (Most vohunov)

Najboljši izvirni scenarij: Josh Singer, Tom McCarthy (V žarišču)

Najboljši prirejeni scenarij: Charles Randolph, Adam McKay (Velika poteza

Najboljši tujejezični film: Savlov sin (Madžarska)

Najboljši celovečerni animirani film: Vrvež v moji glavi

Najboljši celovečerni dokumentarni film: Amy

Najboljši kratkometražni igrani film: Stutterer

Najboljši kratkometražni animirani film: Historia de un oso

Najboljši kratkometražni dokumentarni film: A Girl in the River: The Price of Forgiveness

Najboljša fotografija: Emmanuel Lubezki (Povratnik)

Najboljša scenografija: Colin Gibson, Lisa Thompson (Pobesneli Max: Cesta besa)

Najboljša kostumografija: Jenny Beavan (Pobesneli Max: Cesta besa)

Najboljša filmska montaža: Margaret Sixel (Pobesneli Max: Cesta besa)

Najboljši posebni učinki: Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Williams Ardington, Sara Bennett (Ex Machina)

Najboljša maska in oblikovanje pričeske: Lesley Vanderwalt, Elka Wardega, Damian Martin (Pobesneli Max: Cesta besa)

Najboljša izvirna filmska glasba: Ennio Morricone (Podlih osem)

Najboljša skladba: Writings On The Wall (Spectre)

Najboljša montaža zvoka: Mark A. Mangini, David White (Pobesneli Max: Cesta besa)

Najboljše mešanje zvoka: Chris Jenkins, Gregg Rudloff, Ben Osmo (Pobesneli Max: Cesta besa)