Ponedeljek, 28. 10. 2013, 7.40
5 let, 1 mesec
Olga Kacjan se je v tretje poročila z Borštnikom
V dvorani gledališča Drama SNG Maribor je največjo festivalsko nagrado Borštnikovega srečanja Borštnikov prstan s stoječimi ovacijami občinstva letos prejela igralka Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Ljubljana Olga Kacjan.
Kot dobitnico jo je izbrala žirija v sestavi dramska igralka Silva Čušin, gledališka režiserja in pedagoga Jernej Lorenci in Dušan Mlakar, pesnik, dramatik, esejist in prevajalec Ivo Svetina ter umetniška direktorica festivala Borštnikovo srečanje Alja Predan. V obrazložitvi jo je označila za "igralko, ki je v gledališče in na njegov oder stopila pripravljena na drzne izzive in velika tveganja".
"Za ta veseli dan en mali kratek program," je rekla nagrajenka ob prejemu nagrade, si preoblekla suknjič in začela svoj otroško-hudomušen program. "To je čedno, to je zelo čedno, to je nekaj tako čednega, da bi si želel videti vsak dan. To je tako čedno, da je vse, kar se vidi naokrog, manj čedno," je kazala na svoj prstan, svojo nagrado.
Olga je prva dobitnica iz SMG, zato upa, da je s tem prebila led med Slovenskim mladinskim gledališčem Ljubljana in festivalom Borštnikovo srečanje. V svojem hudomušnem slogu je nadaljevala: "V življenju sem bila dvakrat srečno ločena. Od zdaj naprej sem spet srečno poročena." Govor je sklenila z besedami: "Bodite OK, vaša O. K.!"
Da ima Olga v sebi humor in otroško razigranost, so potrdil tudi njeni igralski kolegi ter jo opisali kot dobrega človeka, dobro kolegico in eno izmed najboljših igralk. Ivan Peternelj, njen kolega iz Slovenskega mladinskega gledališča, jo je povezal s srcem: "Če bi jo moral označiti z eno besedo, bi rekel, ona je srce. Ona je močno silovito čustvo. Glede na to, da je zelo senzibilen človek, deluje na človeka inspirativno in te kot kolega vedno znova podpira."
Gašper Tič, letošnji povezovalec programa in nosilec uvodnega govora, je v slogu letošnjega Borštnika govoril o vmešavanju slovenske politike v kulturo, zniževanju denarja, slabem ugledu kulture … "Naj vedo slovenski politiki, ki sploh so blizu jim vse fraze, da kultura ni nekaj, kar odpelje se na varno v davčne oaze. Kultura ni proizvod, ki se ga doma ukine, pa se uvaža, da si dva delita cekine. Kultura je nekaj, kar se goji, brez nje ne le človek, tudi narod ne preživi."
O politiki in kulturi je bilo med večerom povedanih še nekaj kritik. Nataša Matjašec Rošker jo je ob prejemu nagrade za vlogo gospodične Elle Rentheim povedala z besedami svoje junakinje: "Svoje ljubezen si žrtvoval za mesto direktorja banke. Upam, da ne bomo slovenskega gledališča žrtvovali za kakšno banko."
Prav tako so selektor festivala, dramaturg in gledališki kritik Primož Jesenko kot tudi člani mednarodne žirije festivala opozorili na skrb vzbujajoče produkcijske pogoje, ki so v zadnjih letih močno načeli vzpostavljeno infrastrukturo slovenskega gledališča in še zlasti drastično posegli v produkcijo nevladnega sektorja. Poudarili so: "'V svetu, ki se maje, kot bi dejal veliki elizabetinski dramatik, bi bilo zaželeno, da gledališče v večji meri opravlja vlogo medija, ki 'mu ravna tečaje'."
Umetniška direktorica festivala Alja Predan je z letošnjo izvedbo Borštnikovega srečanja zadovoljna. V desetih dneh so na ogled postavili 36 predstav, izvedli 33 drugih dogodkov in našteli okoli 6.000 obiskovalcev. Poleg tega je prepričana, da Borštnikovo srečanje postaja ugleden evropski festival.