Ponedeljek,
8. 10. 2012,
11.08

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Natisni članek

Ponedeljek, 8. 10. 2012, 11.08

8 let, 7 mesecev

Obiskovalec podpisal Rothkovo sliko

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 1
V nedeljo zvečer je obiskovalec londonske galerije Tate Modern v prisotnosti drugih obiskovalcev sliki Marka Rothka dodal svoj napis.

Ker se je na sliko Črno na kostanjevo rjavi nepridiprav tudi podpisal, so ga pri Guardianu že izsledili in prosili za izjavo. Avtor intervencije je Vladimir Umanets, ruski umetnik, ki meni, da je s svojim podpisom dodal vrednost Rothkovi sliki iz leta 1958.

Umanets je pred posegom s črnilom tiho sedel pred sliko, nato pa jo je po pričanju drugih obiskovalcev podpisal v spodnjem levem kotu in hitro odšel. Eden od prisotnih je tudi posnel fotografijo slike, na kateri po novem piše: Vladimir Umanets, potencialno delo rumenizma.

Na spletni strani Umanetsa piše, da je "yellowism" (rumenizem) umetniško gibanje, ki ga Umanets vodi z Marcinom Lodygo. Umanets je za Guardian dejal, da je sliko popisal zato, da bi opozoril, kaj se trenutno dogaja v sodobni umetnosti: "Če bodo restavrirali Rothkovo sliko in odstranili moj podpis, bo vrednost slike padla, a čez nekaj let bo bistveno večja prav zaradi moje intervencije." Sebe primerja z Marcelom Duchampom, ki se je leta 1917 podpisal na pisoar in ga razstavil kot umetniško delo.

"Nisem uničil slike. Ničesar nisem ukradel. To se stalno dogaja. Marcel Duchamp se je podpisoval na stvari, ki jih ni sam ustvaril, to danes še vedno počne Damien Hirst," meni Umanets. Za Rothka pravi, da je ena največjih osebnosti v umetnosti 20. stoletja, a dodal, da to, kar je naredil, ni zločin. "Če me bo policija aretirala, me pač bo, to me ne moti."

Policija naj bi primer še preiskovala, muzej pa je bil po incidentu za kratek čas zaprt. Rothkova slika je sicer razstavljena skupaj z drugimi deli tega v Rusiji rojenega avtorja, cene njegovih del pa dosegajo vrtoglave cene, njegovo najdražje delo Oranžna, rdeča in rumena so maja prodali za 86,9 milijona ameriških dolarjev, kar je najvišja cena, ki so jo odšteli za katerokoli delo sodobne umetnosti na dražbi.